[Kraftwerk.HU] Érdekességek

IKR Kecskemét kraftwerkobarcodesender.com
Wed, 7 Aug 2002 13:37:11 +0300

> PP-nél olvastam, hogy a KW sohasem állt egzisztenciális nyomás alatt,
>mert volt pénzük mindig. Honnan? Gazdag szülők, befektetők stb.?
>-activer

Én úgy tudom, hogy Ralf szülei még a II. VH előtt "szedték" meg magukat.
Nagypolgári életet éltek. Azt hiszem az apja jó nevű építész volt. Így volt
egy kis lóvé is.

>Szóval azt tudni illik, hogy Florian a duóban a technikai ember,
>elsősorban ő a hangtervező, ő felel a KW-es hangzásért, ő a vocoder-es
>is. Ralf inkább a kreatív zenész, aki ezeket a hangzásokat zenévé
>komponálja.

Ezt én is így tudtam.

>Aztán talán azt is kevesen tudjátok, hogy az IBM 1981-ben jött ki a
>"Personal Computer"-rel (8080-as CPU, 64KB RAM, floppy drive), és
>igazából a 90-es évek elején terjedtek el a PC-s hangkártyák.

És 1980-ban a 720kb-os floppy drive 399 dollár volt (mai áron 100.000
Ft)!!!! Megdöbbentő.

>Mindez 1980-81-ben elképesztő teljesítmény volt, félelmetesen jó a
>ComputerWorld hangzása.

Ez így van!! Bár nekem még mindig az Elecric Cafe a kedvencem. Én már csak
ilyen
"félresikerült" vagyok.

Üdv: deph