[Kraftwerk.HU] Mennyek kapui

YoungOld kraftwerkobarcodesender.com
Tue, 27 Aug 2002 01:48:14 +0200 (CEST)

> Ismeritek ezt a könyvet? Érdemes megvenni?

A "Mennyek kapui" tavaly decemberben jelent meg. Kissé
borsos ára miatt nem vettem meg akkor. Egy boltban
beleolvastam, nem egy vékony füzet:))) A két író írásait
nagyjából ismerem, Kömlődi szokott az Index-re is írni
cikksorozatokat. Nagyon kedvelem az írásait, mert
szakszerű, részletes, nyitott szellemű. Mikor megláttam,
hogy ő az egyik szerző (a másik, Pánczél Gábor a Freee
Magazinnál van, és emellett lemezlovas, Kömlődi is ír a
Freee-nek rendszeresen), már mentem is a boltba, csak akkor
láttam meg az árát. Sok. Aztán beleolvastam. Egy gondom
volt vele: egy az egyben a régi cikkjeit szedte ráncba, sok
bekezdést láttam, amik szóról szóra megegyeztek a régi
(akár több éves) cikkjeivel. Ez eléggé kiábrándított, mivel
sok írását olvastam már. VISZONT: aki nem olvasott tőle
eddig semmit, annak nagyon jó, átfogó könyv ez.
Hogy miről ír: a Kraftwerk nem az egész párszáz oldalon
keresztül lesz benne, lényegileg semmi új infót nem tudunk
meg az együttesről belőle (nem is ez a cél, meg nehezebb
újat mondani, pláne egy ilyen jellegű összefoglaló műben).
A "fő profilja" nem a Jarre, Vangelis, Oldfield, Kraftwerk,
Depeche Mode-dal jellemezhető vonal, inkább a (jó
értelemben vett) techno, a lemezlovas kultúra, WARP
records, Chicago, Detroit, Anglia. Nagyon sok periferikus
stílus definíciója, jellemzői vannak leírva. Mivel már
ismerem az írásait, ezért nekem feltűnő volt, hogy ez a
könyv egy (nem eléggé) ráncba szedett cikkgyűjtemény. De
átfogó, és hasznos. Csak többet is tökölhettek volna vele
ennyi lóvéért.

Üdv
YoungOld