[Kraftwerk.HU]szenyorkokusz

Zsolt kraftwerkobarcodesender.com
Sun, 16 Jun 2002 09:06:56 +0200

Hát igen, Senor Coconut...
Nem tudom, hogy volt-e már említve a fórumon, de néhány szót mindenképpen
megérdemel.

Senor Coconut és együttese valójában Uwe Schmidt egyedül. 33 éves,
tizenegy-két
éve kezdte a zenélést nem túl egyedi technoval, de néhány év alatt saját
hangjára
talált, megalakította saját label-jét (Rather Interesting) és sok kiváló
zenésszel készített albumot. A legkülönbözőbb zenei stílusban kipróbálta magát
(ambient, acid jazz, electro, minimal, glitch...), és legtöbbjében tényleg
remekelt (ok,
lehet, hogy elfogult vagyok;). Ez az ember nem pihen: eddig kb. 100 albumot
készített
(a közös munkákat is beleértve) és számtalan 12"-t és MCD-t adott ki.
Néhány éve Chile-be költözött, és ez rá is nyomta bélyegét zenéjére -
lépten-nyomon
feltűnnek a dél-amerikai rigmusok.

Itt jön az egyik legkellemesebb meglepetésem vele kapcsolatban: kb 1995 óta
gyűjtöm a
zenéit és egyszercsak megjelent 1999-ben Senor Coconut fedőnév alatt a
Kraftwerk
feldolgozásokat tartalmazó albuma. Minthogy Kraftwerk mindig is az
elsőszámú volt
számomra, igazán megörültem ennek a dolognak (arról nem is beszélve, hogy
ez az album
roppant profi, figyelembe véve azt, hogy kizárólag sample-kből lett
összerakva).
És persze nagy siker is lett (Kraftwerk körökben) világszerte, így Uwe
"élő" zenekart
toborzott, és a világ több pontján népszerűsítette már a latino Kraftwerket.

Hogy miként reagált Kraftwerk erre az egészre? Nos, nem hazudtolták nem
magukat:
A Japán kiadású Senor Coconut albumon még megtalálható volt a
Radioactivity, de nem
sokkal a megjelenés után Uwe hivatalos levelet kapott a Kraftwerktől, hogy
a Radioactivity
igen komoly téma, és hogy nem járulnak hozzá e szám további megjelenéséhez;
így aztán
ez a track az USA nyomásra már nem is került fel.
De azért van pozitív is: a hamburgi előadást maga Florian Schneider is
megtisztelte
jelenlétével, sőt a műsor után gratulált is neki.

Na jó nem méltatom tovább Herr Uwe-t (pedig még nem is említettem zseniális
humorát-
mind a zenében, mind a CD borítókon).
Regeteg fedőnév alatt dolgozott már egyébként: Atom Heart, AtomTM, Senor
Coconut, Datacide,
Geez'n Gosh, Lassigue Bendthaus, Lisa Carbon..., rengeteg hivatalos remixet
is készített
(pl DM-Freelove maxi).

Igen részletes diszkográfia található itt:
http://music.hyperreal.org/artists/atom_heart/

A legfrissebb Uwe/Senor Coconut live hírekkel itt:
http://atom-heart.com/

-Zsolt-