[Kraftwerk.HU] Meg egy par gondolat activer levelehez

Szathmari Gabor kraftwerkobarcodesender.com
Thu, 12 Sep 2002 01:12:53 +0200 (CEST)

Sziasztok!

Par dolog meg eszembe jutott, amit szeretnek leirni.

Vagy 3-4 eve amikor meg a Napster beindult, megismertem a Beatlest.
Tetszett nehany szamuk, igy elkeztem toltogetni, sok mp3-am volt mar
toluk. Nagyon megszerettem oket, igyhat elkeztem szep lassan vasarolgatni
albumokat. Mostmar megvan az osszes kereskedelemben kaphato osszes (kb
30-40) albumuk (gyere be a koliba es megmutatom, nagyon buszke vagyok ra).
Juliusban KW-t toltottem, es nagyon tetszik. Mint elozo levelmben is
irtam, toluk is vasaroltam mar albumokat.

Ma mar teljesen mas vilagot elunk, nem cserelgetjuk a szomszeddal az orsos
szalagjainkat, nem masolgatjuk egymas kozt az Amerikai Ninja 3-at Betamax
kazettan. Ma is ugyanez folyik, csak mas eszkozokkel. A hivatalos
allaspont ellenere, az mp3-ak igenis sokat tesznek azert, hogy
megismerhessuk a zenekarok, eloadokat. Akik erre mar rajottek,
direkt elerhetove teszik albumaikat az interneten, hogy sok ember
ismerhesse meg oket.

Egy pelda: Belga nevu csapattol letoltottem a debutalo albumot. Most
megyek koncertre 19-en. Akkor most megloptam oket? Ha nem toltom le, soha
nem ismerem meg oket, sose megyek el egy koncertjukre mert 5000 Ft-ert egy
szamomra teljesen ismeretlen eloado lemezet nem veszem meg. De mondhatnek
masokat is.

A lemezkiadok allitasa szerint azert fogy kevesebb CD, lemez, kazetta,
mert mindenki, aki internetet hasznal lop, es mp3-an tolti le a
hallgatnivalot.  Uj amerikai torvenytervezetet lobbyztak ki, amely szerint
minden Internetezo szemely tolvajnak tekintendo, es aki p2p halozaton oszt
meg "illegalis" fajlokat, ahhoz betorhetnek es letorolhetik a megosztott
fajlokat. Ha mast is letorolnek, akkor szorri. Ha $250 -nal nagyobb kart
okoztak, akkor allamugyeszi engedellyel beperelheted oket...  Fuggetlen
szakertok szerint egyszeruen azert fogy kevesebb hanghordozo, mert szar
zenet csinalnak mostanaban (csak bele kell hallgatni a Danubius radioba).

Amelyik eloado nem a penzre megy, annak az esik jol, hogy minel tobb ember
futyoljon es tapsoljon a koncerteiken (tehat az ismertseg a fo szempont
szamukra, az p2p halozatokon megosztott zenek nagyon is jo promocios
eszkoz szamukra). Aki a penzre megy, az meg egy szemet alak, nem kell
hallgatni (az ilyenek mondjak hogy aki mp3-at hasznal az dogoljon meg,
lsd. pl.  Metallica, Zoran...).

Az mp3 letoltesre nem ugy kell tekinteni, mintha ellopnal a boltbol 2
kiflit es egy kakaos tejet. Nem ertek veled egyet abban, hogyha en mp3-at
osztok meg, akkor miattam nem jonn el a KW az uj BS-be.
Mi a kulonbseg akozott, hogy a listatagoknak kirakom ezeket a cuccokat,
vagy pl. egy listatalalkozon par embernek kiirom CD-re es odaadom nekik.
Csak a csatorna mas, amin eljuttatom masokhoz.

Remelem eleg osszeszedett voltam, mar kicsit keso van. Csupan azt
szerettem volna mondani, hogy aki mp3-at tolt le/oszt meg/hallgat, az nem
egy szemet tolvaj.

Udvozlettel:

--
Szathmari Gabor  >>-----> E-mail >>-----> dr.halalofreemail.hu

	Es wird immer weitergeh'n -
		Musik als Trager von Ideen	- Kraftwerk(c)