[Kraftwerk.HU] KW típusú találkozások

activer kraftwerkobarcodesender.com
Sat, 22 Feb 2003 01:27:37 +0100

Nemrég a BP TV-ben ment egy barom műsor, embereket szólítanak le egy
plazaban csak úgy. Egyszer közelednek a kamerával egy kb. 12 éves
fiúhoz, aki az apjával nézeget egy CD-t, amit épp most vettek.
- "Mi ez?"-kérdezik tőlük.
- "Hát Kraftwerk!" - így a srác, szorongatva a "The Man Machine"-t.
- "Jaaaaj! Szereted ezt a gépzenét???" - szól baromarc kisasszony.
- "Igen. Meg a klasszikusokat is."
- "Például Beethoven-t?"
- "Igen."
BUMMM.
------------
Ma kaptam meg a "Magyar PC Magazin" márciusi számát. A 86. oldaltól egy
hosszabb cikk a Win Media Player 9-esről. Az illusztrációban Kraftwerk:
The Man Machine (borítókép) a lejátszóban, mellette egy hosszú playlist,
ilyesmikkel: Silver Forest, Wellenlange stb.
Szó van arról, hogy a media player ki tudja küszöbölni a hangerősség
ingadozásokat, azt írják:"...nem érdemes az összes számra ráengedni az
automatikát, csak azokra, amelyek tényleg halkan szólnak, és zavaró a
hangerőkülönbség (tipikusan ilyenek például a Kraftwerk együttes CD-i)."
BUMMM.
------------
Ugyanebben a számban (89. oldal) van egy cikk egy profi hangzású gitár
VST pluginről (l. Cubase). Gitárhoz a szokásostól eltérően nem elég 5-6
mintát venni, itt 2000 felettit használtak.
------------
Nézegetem időnként a koncertvideókat. Szerintem a fiúk fölé kivetitett
képek, animációk egy része igen fantáziaszegény. Pl. a ComputerWorld
csak feliratokat tartalmaz. Ja tudom: ne vonják el a figyelmet a
zenéről+minimalisták is vagyunk, de akkor is. Bármelyik
grafikus/képzőművész sokkal jobb arculatot tudott volna adni ezekhez. Ez
azért is jutott eszembe, mert mostanság, miközben a fiúk koncert alatt
csak a mail-jeiket bugásszák a laptopokon, legalább a háttér lehetne
látványosabb, ne csak betűk legyenek ott.
------------
Vizuális koncepciók alakulása sorrendben az elkövetkező években:
- lényegében a jelenlegi kinézet, de csak R&F lesz a színpadon, 2
kivetítővel
- mint előbb de csak R lesz a színpadon, 1 kivetítővel (F Düsseldorf-ból
vezérli a programokat)
- egy állványon egy laptop, 1 kivetítővel, amin időnként megjelenik R&F
fotója (a fiúk Düsseldorf-ból vezérlik a programokat, R bérelt vonalon
keresztül énekel)
- egy állványon egy laptop (a fiúk düsseldorfból telefonon mondják meg a
koncerttechnikusnak a laptop login id-t, aztán autostart-tal lemegy az
egész cucc, R ISDN-en keresztül időnként beénekel)
- csinálnak egy DVD-t. a koncerten csak egy DVD lejátszó van. De el sem
kell menni a koncertre, mert a jegypénztárakban nem jegyet adnak, hanem
ezt a DVD-t (a dvd-n a szimpla laptop-os anyag lesz).
OFF LoviGabi, áruld már el, hogy a Jarre-s .NRG file-okat hogyan kell
kiírni??? Csak az első CD sikerült, a másik kettő nem. Vagy milyen CD
kell hozzá?

-activer