[Kraftwerk.HU] tdf 03 kritika

activer kraftwerkobarcodesender.com
Fri, 20 Jun 2003 23:19:21 +0200

>     Hát gyerekek, amióta letöltöttem, kb,3 órája, szinte egyfolytában
>     hallgatom....

én még csak kb. 20x hallgattam meg

>     de nemigen mond semmit...
hangilag pocsék minőség, hiába 160KBpS, cdről jobban fog szólni. A
háttérben szólhatnak olyan hanghatások, amiket itt nem hallunk jól,
ugyanakkor önmagukban is nagy hatással vannak.
Ne felejtsétek el azt sem, hogy nem tudjuk mi szól. Nem vagyok képben a
zenei világban, de ez tutira a végleges kislemez címadó száma? vagy csak
valami demo? A hivatalos megjelenés előtt mit játszanak a rádióadók?

"nemigen mond semmit": én a 80-as évek első felében éveken keresztül
versenyeztem a videoton kerékpáros csapatában, ezért nem nehéz a számból
kihallani azt, ahogy taposod teljes gőzzel a pedálokat, pörgeted a
gépet, döngenek a tömör gumik, izzadsz, szemvillantásokkal kommunikálsz
a csapattagokkal, elfutnak melletted a nézők és a fák, feszültség és
izgalom van benned, rádkiabálnak a nézők. Figyeld meg, a számban a
mélydob a szapora szívverés hangja mintázza. Szóval csak be kell hunynod
a szemedet, képzeld magad elé egy pörgő verseny képeit. Mivel a tdf-en
profik indulnak, őket más is terheli: meg kell felelniük a csapatuknak
és a nemzetüknek, komoly pénzek függnek a teljesítményüktől, nézők
millióinak kell show-t adniuk.

>     ettől féltem, hogy első hallásra nem tépem szét a világot.
>     Hát ettől nem is megyek a falnak.
>     Olyan kis minimal trance.

Talán a Kraftwerkben a 90-es évektől valami mögöttes értelmet kell
keresni. Bartost idézem: "A Kraftwerk már nem a kreativitásról, hanem a
technológiáról szól."
(OFF: Ezt a fajta hiányt pedig sok jazz hallgatással pótolni tudod l.
bp-i nyári jazzfesztivál ON)

>     Ha nem kw lenne, tuti elsiklanék felette.
Ennek is örülnünk kell. És ismétlem: nem tudjuk mit hallunk és vannak
még bőven (ill. csak azok vannak) nem hallott új számok.

>     Lehet, hogy ha holnap felkelek, mást fogok mondani, de annak idején
>     a tribal gatheringen a "new song" című akármi is ugyanezt az érzést
>     keltette.
Ha hallhatnánk stúdióminőségben a 3 newsong-ot, más lenne a véleményed.
Egyébként nekem bejöttek, bár tényleg nehezen emészthetők.

-activer