[Kraftwerk.HU] Re: new cikkek

activer kraftwerkobarcodesender.com
Wed, 12 Mar 2003 22:06:57 +0100

Péter Tamás wrote:
> visszhangokon. Az o helyzetükben iszonyú kockázat lenne egy új lemez.
Szerintem ez manapság nem más, mint tiszta gazdasági számítás. A kiadó
az adott együttes hangzó anyagát leteszteli a célközönség megfelelő
méretű mintáján. Nagyjából kedvező fogadtatás esetén kiszámolják a promó
költségeit és statisztikai módszerekkel meghatározzák a várható
példányszámot. Ha a kettő között elég nagy az eltérés pozitív irányban,
akkor mehet az anyag. Szóval ez ugyanolyan termék, mint egy új autótípus
vagy mosópor.

> Gondolj csak bele: évtizedek óta kialakult - már-már megkövült - róluk egy
> kép a világban.
Az én képem róluk (röviden): olyan társaság, akik dzsesszesen
improvizatív indíttatással egyszerű, letisztult, a végletekig kiérlelt
zenét kevernek ritmussal, zajokkal, effektekkel, létrehozva ezzel olyan
hangzásvilágot, ami megfoghatatlan hatással van az emberre.
Lemezt éppen azért kell kiadniuk, mert ez a kép ISZONYÚAN kifakult.

> 80%-a megszunne. Csak a maradék 20% éltetné az ötletet.
Ezt nem hiszem el a kw-hez kötve. Aki egy kicsit is hallgatot valaha
kw-et, az meg fogja szerezni magának az anyagot (lehet, hogy csak
mp3-ban, nem eredeti cd-n), de mindenki törni fogja magát érte. A
rajongók meg az üres CD-t is megveszik, ha hivatalos anyag lesz. Az
pedig 80% bizonyossággal kijelenthető, hogy "tribal gathering"-es
hangzása lesz az albumnak.

> Egy új KW lemez megjelenésével a rajongótábor is hasonlóan megoszlana. Már
> túl nagyok az elvárások velük szemben, ok pedig szeretnének megmaradni az
> elektronikus pop teremto isteneinek, joggal.
Igen, lehet. Az Electric Cafe is ilyen megosztó hatással volt ránk.
Mégis mindenki hallgatja, nem?

-activer