[Kraftwerk.hu] Re: Mennyire élő?

activer kraftwerkobarcodesender.com
Thu, 06 Jun 2002 23:59:55 +0200

Gabor Sperla wrote:

>  A 98-ason nekem is nagyon úgy t?nt, hogy tulképp unatkoznak ott fönt
> a fiúk. Télleg, néha hébe-hóba megnyomtak valamit, néha kicsi
> ritmusra-fejmozgatás, de még beszélgettek is közben, erre esküszöm!
> Szal az tuti full playback volt, max az ének nem, az télleg nem annak
> t?nt. De t?lük et is elviseli az ember, nem? :)

A 97-es linzi koncert kalóz hangfelvétele számomra eléggé kiábrándító.
Rögtön a nyitó Numbers úgy indul, mint amikor valaki hirtelen tolja fel
a hangerőt a már elkezdődött számon. Ami speciel ezen a konkrét
koncerten élőben ment -érzésem szerint- az az autobahn részeiben, a
pocketcalculator a show jellege miatt és a music nonstop impro-s
részeiben. Valaki a fórumon említette, hogy látta élőben a koncertet, mi
az emléke erről?

Régen Ralf két szintit használt, az utóbbi években csak egyet. PP-től
tudom, hogy Ralf a kerékpáros balesete után napokig kómában feküdt. Nem
gondolhatunk-e arra, hogy ebből fakadóan nem képes a frontember lenyomni
egy koncertet élőben, és ezért váltottak át 95%-os playback-ra? Mikor
volt pontosan a baleset, mert nekem a 91-es pesti koncert eléggé élőnek
hatott, vagy csak jobban ügyeltek az illúzióra.

Amúgy persze nem várhatjuk, hogy az instrumentális, hardcore pop-os
elektronikus zenét játszó együttesek totál élőben nyomják a dolgaikat.
Nyilván Vangelis vagy Jarre sem élő ilyen értelemben. De én azért
elvárnám, hogy a fődallamok, vocoder-es részek, jellegzetesebb ritmusok
élők legyenek. A tegnap említett virtua exmachine-s időszakban - ha jól
sejtem - Ralf két szintivel nyomult, Karl a basszust nyomta keményen egy
kisebb cuccon, Wolfi dobolt+effektelt, Florian meg ott volt velük végig
:-)). (Tényleg, Flori milyen részekben nyomult? Az autobahn után kiesett
a szájából a fuvola, de utána mit csinált?)

-activer