[Kraftwerk.HU] Re: Meg egy par gondolat activer levelehez

activer kraftwerkobarcodesender.com
Thu, 12 Sep 2002 09:40:20 +0200

> 30-40) albumuk (gyere be a koliba es megmutatom, nagyon buszke vagyok ra).
> Juliusban KW-t toltottem, es nagyon tetszik. Mint elozo levelmben is
> irtam, toluk is vasaroltam mar albumokat.
Helyes.

> Ma mar teljesen mas vilagot elunk, nem cserelgetjuk a szomszeddal az orsos
> szalagjainkat, nem masolgatjuk egymas kozt az Amerikai Ninja 3-at Betamax
> kazettan. Ma is ugyanez folyik, csak mas eszkozokkel. A hivatalos
> allaspont ellenere, az mp3-ak igenis sokat tesznek azert, hogy
> megismerhessuk a zenekarok, eloadokat. Akik erre mar rajottek,
> direkt elerhetove teszik albumaikat az interneten, hogy sok ember
> ismerhesse meg oket.
Igen. Az a különbség, hogy itt maga az előadó adja meg a lehetőséget a
letöltésre, azaz ezt nem külső "segítő" teszi meg helyette felhatalmazás
nélkül.
A kraftwerk.com-on bele tudsz hallgatni pár számba, bár igaz, ez a site
ilyen téren is iszonyatosan rossz. (A tangerine-n, a stockhausen.org-on
stb. lehet leszedni számokat, részleteket...) No mindegy, ott
belehallgatsz, aztán elmész egy CD boltba, ott szintén bele tudsz
fülelni az anyagba: eldöntheted, hogy kell-e vagy sem.

> Egy pelda: Belga nevu csapattol letoltottem a debutalo albumot. Most
> megyek koncertre 19-en. Akkor most megloptam oket? Ha nem toltom le, soha
> nem ismerem meg oket, sose megyek el egy koncertjukre mert 5000 Ft-ert egy
> szamomra teljesen ismeretlen eloado lemezet nem veszem meg. De mondhatnek
> masokat is.
Nem loptad meg őket (ahogyan Te a KW-et sem!). De itt a Belga együttes
(vagy a kiadója) tette lehetővé számodra, hogy legálisan letöltsd az
általuk szerzett zenét. Ezzel semmi gond, szimpla promóciós akció.
Működik, mert mész a koncertre.

> okoztak, akkor allamugyeszi engedellyel beperelheted oket...  Fuggetlen
> szakertok szerint egyszeruen azert fogy kevesebb hanghordozo, mert szar
> zenet csinalnak mostanaban (csak bele kell hallgatni a Danubius radioba).
Mi az a Danubius?
Független szakértők! Jaj! Szar zenét csinálnak mostanában??? Hát én
bármelyik jobb CD boltba bemegyek 100 ezer Ft-okat tudnék otthagyni (no
nem a britniszpirsz-re!) Csak hazai jazz cd-ből kapásból 30 db-ot
megvennék, ezek nem idősebbek 1-2 évnél. (OFF Tényleg, ki látta a DUNA
TV-n 3 hete a Trio Midnight koncertet? ON)

> Amelyik eloado nem a penzre megy, annak az esik jol, hogy minel tobb ember
> futyoljon es tapsoljon a koncerteiken (tehat az ismertseg a fo szempont
> szamukra, az p2p halozatokon megosztott zenek nagyon is jo promocios
> eszkoz szamukra). Aki a penzre megy, az meg egy szemet alak, nem kell
> hallgatni (az ilyenek mondjak hogy aki mp3-at hasznal az dogoljon meg,
> lsd. pl.  Metallica, Zoran...).
Zorán a pénzre megy és nem kell hallgatni??? Ez azért nem semmi :-)))
Én csak ilyen szemét, pénzéhes előadókat ismerek: Kraftwerk, Jarre,
Vangelis ...
Ezen a gondolatmeneten haladva eljutahtunk oda, hogy aki mondjuk
épitészmérnökként egy ház tervezéséért pénzt mer kérni, az szégyellje magát!

> Az mp3 letoltesre nem ugy kell tekinteni, mintha ellopnal a boltbol 2
> kiflit es egy kakaos tejet. Nem ertek veled egyet abban, hogyha en mp3-at
> osztok meg, akkor miattam nem jonn el a KW az uj BS-be.
Azért nem jön el, mert feltételezheti, hogy aki letöltötte, az nem veszi
meg az albumot. Ő pedig ebből, a jogdíjakból él. Mit strapálja magát akkor?

> Mi a kulonbseg akozott, hogy a listatagoknak kirakom ezeket a cuccokat,
> vagy pl. egy listatalalkozon par embernek kiirom CD-re es odaadom nekik.
Ha a kereskedelmi verzókat másolod, akkor tényleg semmi: mindegyik
illegális.

> szerettem volna mondani, hogy aki mp3-at tolt le/oszt meg/hallgat, az nem
> egy szemet tolvaj.
Én ilyet nem is mondtam.

-activer