[Kraftwerk.HU] Re: [Kraftwerk.HU]cogito ergo-Gombolkozom te hát sz_rok

A Tonal Diktatur kraftwerkobarcodesender.com
Mon, 21 Jul 2003 19:10:42 +0200 (CEST)

> mi a baj a PCM hangzással...nem igaz?

 Az, hogy műanyag és tudtak ők ugyanilyen hangokat is nem
műanyagul, hanem zsírosan.

>Befejezetlen az EXPO, meg a TDF?> Nem hiszem.

 Nincs hiányérzeted?

> Hozzá kell tennem, hogy a TDF volt a 80-as évek végén az egyik
megszerezhetetlen dalok egyike,

 Mert akkor már a köz letojta a Kw-t.

>a KW hihetetlen nagysága az egyszerűségében rejlik a mai napig is.

 Sajnos csak a mai napig, mert a TDF-ben rejlő egyszerűséget én mint
mucsaji proli már nem vállalnám fel. Az énekes szám dallama 2 hang. Ez
már túl egyszerű.  Legalább még 1-2 akkordot, finom dallamot kérek!!
OK. Volt a Numbers és ott a szintik finom belső feszülség ingadozásaitól
meg a tekergetéstől mindíg másképp szólt az alap. A felette történő
események meg elvonták a figyelmet és ne feldejük a legfontosabbat:
már a szám elején tudjuk, hogy ez a nagyszerű CW-2 témát vezeti be
amikor is teljesen kinyílik a kép és ez a várakozás ráteszi bélyegét a
Numbersre. A Boing- Boom Tschak és a Music N-S pofátlanul szellős
egyszerű szerkezete a tökéletesen eltalált fasisztoid hangzásra
koncentrált ami a Music N-S-ban különösen innovatív volt. De ma már
valahogy ezek mind nincsenek benne.

>Zenész kollégák tudják, hogy "bazze, tök jó nóta, és milyen egyszerű!
Miért is nem jutott az eszembe, inkább nekem!)

 Hát én nem irígylem...

>Nekem is folyton hozzáíródik egy-két dolog gondolatban, szinte
minden halláskor.> Tiszta, brilliáns hangzás (természetesen 4 számos
cd-ről beszélünk...:-),

 Jól különálló hangok, amik mindíg is jellemezték a kw-t és kopogós
felfutású burkológörbék (software gépek)

> letisztult, a mai kornak megfelelő stílusban.

 Nekem elég lett volna az a régi szuykos Electric Café

> És szárnyal a gondoltat! Szerintem ez a lényeg!
> Gondolkodtat!

 A mű tehát nem képes elvonni a hallgató figyelmét annyira, hogy egyéb
művi agyi tevékenységeit korlátozza és önnön befogadásának élménye
által annak személyes vonulatait minél inkább háttérbe rekessze....

> Amennyire minimalista, repetatív(ezért nem szeretem a "befejezetlen"
kifejezést sem), annyira tökéletes.
> Igen a KW megelőzte a korát a vocoderekkel, meg a technikájával,
persze. De a technika, hogyismondjam, utolérte a zenekart.

 Érdekes adat: Szerintem volt 1-2 előadó a kw aranykorában is akik
technikai jellegükben meghaladták őket. Lásd: Isao Tomita pl: 1975-ös
Pictoures at an exhibition (és lásd az összes Tomita lemezt); a Logic
System 1981-es Logic-a színesebb hangzást mutat (és iszonyat, kw-es
súlyos kratív gépzene)

>Én lepődtem meg a legjobban, mikor az Expo cd-t remegve
>megérintettem, és ugye hátul felsorolva ott van a Steinberg, a TC,
>Doepfer, KAWAi...stb...

 1- Az istenek lelibbentették a fátylat. 2- Kiábrándító ami alatta volt.

> És jól fogom magam érezni.Nagyon.

 Akkor ez a KFT-től tulajdonképpen független is....

> Ja, a majd 3 éves fiamnak kedvenc nótája a Pocket calculátor? > "Apa,
artus zenét!"

 Elgondolkodtató! Nekem 10-en évesen már ez volt az a szám ami a
legkevésbé tetszett a lemezen.....